Galeria del circuit

Passat, present i futur del circuit:

En la dècada dels 90, dues persones, en Joaquim Hornos i Clara i en Jordi Gargallo, al veure l’estació, tal i com estava, i que per allà hi passava el Carrilet, van tenir la idea de restaurar l’estació i de dur a terme la construcció d’un circuit de minitrens de 5 polzades. Amb l’ajuda de més persones, entre elles, en Marcel Fernández i en Xavier Goyta, al 1995 van poder inaugurar el circuit.

Al cap d’un temps l’ajuntament de Castell-Platja d’Aro i s’Agarò va enrajolar la part de l’estació, i més endavant es va construir un llac. En aquest llac, s’hii va construir un pont, per aixì recordar, l’antic Pont del Ridaura, el qual creuava el Feliuet en el seu trajecte. Aquest pont fou inaugurat l’any 1998 per l’alcalde Joan Giraut.

Al llarg dels anys en aquesta associació hi ha hagut entrades i sortides de socis, i aquesta idea que van tenir en Joaquim Hornos i en Jordi Gargallo, ha anat “in crescendo”. El circuit actualment té tres vies: la via 1, que és de pas, és a dir, no s’hi atura cap tren, i la 2 i la 3, que són per pujar i baixar els viatgers (habitualment la via 2 està reservada per la locomotora de vapor i la 3 per la locomotora elèctrica).

A més a més, el circuit disposa de 4 vies mortes, les quals mitjançant una giratòria s’accedeix al circuit.

A la corba del llac, hi havia una barana que es va remodelar: es va posar més enrere i s’hi van colocar unes planxes de ferro per fer-la més segura, a fi de tenir més espai entre la via i la barana.

De tant en tant, ens toca fer de jardiners, per tal d’evitar que l’herba ens envaeixí la via i evitar que amb els peus es toqui l’herba i hi hagi algun accident no desitjat.

A l’estació també s’hi ha construït una barana, a fi de que els viatgers segueixin un ordre per pujar als trenets. En aquestes baranes, hi han uns plafons on s’indica com s’ha de pujar al trenet per tal de fer més segur el vostre viatge.

En l’actualitat, concretament a finals de 2016, després de dos anys de demanar-ho, es va construir una andana nova en la direcció que hi havia a l’estació per tal de simular l’entrada del Carrilet a l’estació. Per construir aquesta andana, es va retocar el circuit, atès que per on circulavem abans ara hi ha l’andana.

Si tot va bé, els propers passos per millorar el circuit són:

  • construcció de dues vies de servei; una via que enllaci amb la giratòria i una altra que doni accés altre vegada al circuit.
  • col·locació de semàfors al llarg del circuit i pont de senyals a l’estació.
  • automatització dels canvis d’agulla amb sistema pneumàtic
  • altres activitats relacionades amb el 125è aniversari de l’arribada del Feliuet a Castell d’Aro.